Kešu – sladká pochoutka pro zdravé mlsání třeba u televize

| | 0 Comments

Krátce po sametové revoluci se otevřely hranice republiky a začalo k nám proudit mnoho druhů zboží v různé kvalitě i cenových relacích a mezi nimi v poměrně hojném počtu také exotické ovoce. Bylo to do té doby nedostatkové zboží na pultech obchodů, i když se tu a tam objevily před vánočními svátky datle a fíky. Této situace mistrně využívali různí prodejci v tržnicích a nabízeli dovážené cizokrajné ořechy. K těm nejoblíbenějším se brzy zařadily oříšky kešu.

kešu na stromě

Pochutnáte si na nich – to je asi ten hlavní důvod, proč si je lidé nechávali navážit i na kila a měli je doma uskladněné několik měsíců. Jsou výborné jako samotné, můžete je mlsat s čokoládovou polevou, hodí se jako ozdoba na dortíky se šlehačkou, můžete je rozmixovat a posypat s nimi palačinky nebo kaši z ovesných vloček, zkrátka možností je mnoho, a to rozhodně není jediný benefit.

Obsahují zdravé tuky – všechny druhy ořechů spojuje jeden společný prvek a tím jsou nenasycené mastné kyseliny, jinými slovy zdravé tuky. Měli bychom je jíst pravidelně a nahradit jimi potraviny živočišného původu s vysokým obsahem nasycených tuků, např. vepřový bůček, slaninu, salámy, párky a další uzeniny. Zdravé tuky náš organismus potřebuje jako zdroj energie, pro správné fungování mozku a nervové soustavy a také pro vstřebávání vitamínů rozpustných v tucích, např. provitamín A.

ovoce a nešu

Zázrak jménem Tryptofan – je to esenciální aminokyselina přijímaná v potravě, velmi důležitá pro hormonální rovnováhu, zejména pro podporu tvorby Serotoninu a spánkového hormonu Melatoninu. Tryptofan se podílí i na regulaci stresových hormonů, které se v krvi vyskytují ve zvýšené míře, což je bohužel současný trend náročného hektického života. Kešu ořechy jsou výborným zdrojem Tryptofanu, toho je zde mnohem více, než v jiných potravinách, a dokonce i v jiných druzích ořechů.